Aktualizacja 1.63

Nowa aktualizacja daje olbrzymie możliwości  dostosowywania kluczowych pól do różnych potrzeb przedsiębiorstw.

  • Reguły pól
    • Automatyczne wypełnianie wybranych pól, umożliwiające min. generowanie własnych numerów partii w dokumentach przyjęcia.

Dowiedz się o szczegółach: 

1. Reguły pól

Aktualizacja 1.63 daje użytkownikom narzędzie o wielkim potencjale i szerokich możliwościach. Reguły pól mogą odpowiadać między innymi za dodawanie, do dokumentów o konkretnym typie, numerów partii, na podstawie funkcji przygotowanej przez użytkownika. Możliwe są również różnego typu obliczenia oparte np. o atrybuty.
Reguły pól znaleźć można w zakładce Ogólne, w Ustawieniach. Aby dodać nową regułę, należy kliknąć przycisk “Dodaj”, a następnie odpowiednio uzupełnić poniższe pola.

Na początku należy wybrać odpowiednią encję, dla której powstanie reguła. Encja to nic innego, jak miejsce w OptiMES, takie jak np. Oferta, Produkt czy Stanowisko pracy.

Następnym krokiem, jest wybranie pola danej encji, które będzie mogło zostać zmodyfikowane. W zależności od encji, pola są różne. Należą do nich również atrybuty.

Metoda aktywacji to kolejne konieczne do wyboru miejsce. Możemy wybrać, czy reguła ma zadziałać podczas dodawania encji, edycji lub w obu przypadkach.

Aktywność, informuje system, czy dana reguła ma zostać wykonywana, czy pozostawiona do późniejszego użycia.

W polu notatka, opisać można działanie konkretnej reguły, by każdorazowo nie było trzeba sprawdzać poniższego szablonu.

Najważniejszym miejscem w regułach pól jest Szablon. To właśnie w nim użytkownik może sformułować działanie reguły krok po kroku. Należy tutaj używać języka C# z silnikiem Razor. Więcej informacji o składni dowiedzieć się można pod tym linkiem, kierującym do dokumentacji.

Poniżej szablonu znajdują się, zależne od encji, elementy, do których można się odwoływać podczas pisania reguł.


Zaloguj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *