Nowa aktualizacja daje olbrzymie możliwości dostosowywania kluczowych pól do różnych potrzeb przedsiębiorstw.
- Reguły pól
- Automatyczne wypełnianie wybranych pól, umożliwiające min. generowanie własnych numerów partii w dokumentach przyjęcia.
Dowiedz się o szczegółach:
1. Reguły pól
Aktualizacja 1.63 daje użytkownikom narzędzie o wielkim potencjale i szerokich możliwościach. Reguły pól mogą odpowiadać między innymi za dodawanie, do dokumentów o konkretnym typie, numerów partii, na podstawie funkcji przygotowanej przez użytkownika. Możliwe są również różnego typu obliczenia oparte np. o atrybuty.
Reguły pól znaleźć można w zakładce Ogólne, w Ustawieniach. Aby dodać nową regułę, należy kliknąć przycisk “Dodaj”, a następnie odpowiednio uzupełnić poniższe pola.
Na początku należy wybrać odpowiednią encję, dla której powstanie reguła. Encja to nic innego, jak miejsce w OptiMES, takie jak np. Oferta, Produkt czy Stanowisko pracy.
Następnym krokiem, jest wybranie pola danej encji, które będzie mogło zostać zmodyfikowane. W zależności od encji, pola są różne. Należą do nich również atrybuty.
Metoda aktywacji to kolejne konieczne do wyboru miejsce. Możemy wybrać, czy reguła ma zadziałać podczas dodawania encji, edycji lub w obu przypadkach.
Aktywność, informuje system, czy dana reguła ma zostać wykonywana, czy pozostawiona do późniejszego użycia.
W polu notatka, opisać można działanie konkretnej reguły, by każdorazowo nie było trzeba sprawdzać poniższego szablonu.
Najważniejszym miejscem w regułach pól jest Szablon. To właśnie w nim użytkownik może sformułować działanie reguły krok po kroku. Należy tutaj używać języka C# z silnikiem Razor. Więcej informacji o składni dowiedzieć się można pod tym linkiem, kierującym do dokumentacji.
Poniżej szablonu znajdują się, zależne od encji, elementy, do których można się odwoływać podczas pisania reguł.