Jak powinna wyglądać integracja Optimakers i Fakturownia?
Aby skonfigurować integrację programu od Optimakers z Fakturownia.pl, należy skontaktować się Firmą RC Cloud drogą elektroniczną na adres email: kontakt@rccloud.pl
Jakie parametry są niezbędne do uruchomienia integracji?
Do uruchomienia integracji niezbędne są dane, które można pobrać zarówno z systemu Optimakers jak i z Fakturowni.
Z systemu od Optimakers potrzebujemy:
- Adres do instancji systemu: OPTIMES_URL
- Klucz API z systemu: OPTIMES_API_KEY
- Token bezpieczeństwa systemu: OPTIMES_WEBHOOKTOKEN
- Zdarzenie, które integrator ma obsłużyć: OPTIMES_EVENT_SOURCE
Z systemu Fakturowni potrzebujemy:
- Link do instancji systemu: FAKTUROWNIA_URL
- Klucz API z systemu: FAKTUROWNIA_API_TOKEN
- Id magazynu w systemie: FAKTUROWIA_WAREHOUSE_ID
- Nazwa dostawcy w dokumencie WZ: FAKTUROWIA_DEPARTMENT_NAME
Jeżeli nie masz jeszcze konta w systemie Fakturownia.pl, możesz je założyć korzystając z tego linka partnerskiego.
Gdzie znaleźć potrzebne dane i jak sprzebiega integracja Optimakers i Fakturownia?
System OptiMES
OPTIMES_URL – jest to adres instancji systemu Optimes gdzie zawsze się logujemy np.: https://test.syneo.pl
OPTIMES_API_KEY – klucz ten znajdziemy logując się do instancji systemu Optimes na następnie wchodząc w lewym menu w zakładkę Pracownicy.
Aby przy danym pracowniku można było wygenerować API KEY rola, którą posiada musi mieć włączone w ustawieniach Nadawanie kluczy API:
Następnie musimy wejść w edycję pracownika za pomocą, którego chcemy się łączyć z Fakturowania.pl lub utworzyć nowego.
W edycji wybranego pracownika wchodzimy w zakładkę Dodatkowe informacje po lewej stronie.
Kopiujemy wartość z pola Klucz API lub generujemy nowy.
OPTIMES_WEBHOOKTOKEN – ten znajdziemy logując się do instancji systemu OptiMES na następnie wchodząc w lewym menu w zakładkę Ustawienia a następnie w menu Webhooki.
W tym miejscu musimy wygenerować nowy webhook:
Nazwa – dowolna nazwa pozwalająca ocenić do czego służy dany webhook
Token bezpieczeństwa – tutaj wpisujemy ciąg znaków który stanowił będzie nasz token bezpieczeństwa. Token ten należy wysłać do Nas, jest on niezbędny aby integracja działała prawidłowo.
Adres wywołania – tutaj wpisujemy adres internetowy. Adres wywołania otrzymają Państwo od firmy RC Cloud w momencie jak integracja zostanie przygotowana pod Państwa instancje.
Źródło zdarzenia – tutaj wybieramy: Dokument magazynowy – Utworzenie
Parametr źródło zdarzenia to parametr: OPTIMES_EVENT_SOURCE
Zapisujemy zmiany
System Fakturownia.pl:
FAKTUROWNIA_URL – jest to adres instancji systemu Fakturownia.pl gdzie zawsze się logujemy np.: https://test.fakturownia.pl
FAKTUROWNIA_API_TOKEN – klucz ten znajdziemy logując się do instancji systemu Fakturownia.pl na następnie klikając w zębatkę w prawym górnym rogu i dalej Ustawienia konta. Z lewego menu wybieramy Integracja. Na ekranie który się pokaże wybieramy Zobacz ApiTokeny
W lewym górnym rogu będzie przycisk Dodaj nowy Token.
Rodzaj – wybieramy Token
Opis – dowolny pozwalający zidentyfikować do czego służy dany token
FAKTUROWIA_WAREHOUSE_ID – numer ten znajdziemy wchodząc po zalogowaniu do instancji systemu Fakturownia.pl w menu górne Magazyny a następnie klikając w zębatkę po prawej stronie i dalej Zobacz. Numer magazynu jest na końcu linku w przeglądarce.
FAKTUROWIA_DEPARTMENT_NAME – tutaj podajemy nazwę dostawcy jaka ma się znaleźć na dokumencie WZ w systemie fakturownia.pl
W jaki sposób sprawdzić, czy integracja działa prawidłowo?
Jak tylko integracja zostanie prawidłowo ustawiona należy w systemie OptiMES utworzyć dokument WZ. Po jego utworzeniu powinien się on pojawić w Fakturowni. Integracja działa w momencie zapisu dokumentu w systemie OptiMES, dlatego dokument w Fakturowni powinien się pojawić w ciągu kilku – kilkunastu sekund.
Jeżeli uważasz, że w Twojej produkcji przyda się usprawnienie funkcjonowania, wypróbuj nasze bezpłatne 14-dniowe demo i sprawdź jaką wartość możemy Ci zaoferować. Chętnie pomożemy!