Integracja systemu do zarządzania produkcją i magazynem z systemem Subiekt GT, to element, który ułatwia w zarządzaniu firmą. Komunikacja między tymi dwoma systemami, to kolejny etap do automatyzacji przedsiębiorstwa, które generuje jeszcze większe oszczędności czasu. W tym wpisie podzielimy się z wami szczegółami takiej integracji.
Spis Treści:
System Subiekt GT to za mało…
W ubiegłym roku skontaktował się z nami Pan Tomasz, dyrektor zarządzający firmy produkującej formy wtryskowe. W chwili, kiedy się do nas zgłosił jego firma zatrudniała 97 osób. Już po kilku minutach rozmowy wiedzieliśmy, z jakim problemem zgłosił się Pan Tomasz. Od jakiegoś czasu firma realizowała coraz większe zamówienia i wiedział, że bez wsparcia będzie coraz trudniej. Zależało mu na wykorzystaniu zasobów swojej firmy w 100% – marzenie niemalże każdego przedsiębiorcy. Jedną z najważniejszych składowych niewykorzystania potencjału przedsiębiorstwa jest brak świadomości właściciela o tym, ile potencjalnego czasu pracy wynosi praca efektywna. To powoduje stratę czasu w procesie produkcyjnym oraz marnotrawstwo surowców.
Po szczegółowej analizie sposobu funkcjonowania firmy pana Tomasza dostrzegliśmy, że:
- Na produkcji brakowało informacji na temat realizacji poszczególnych etapów operacji. Uniemożliwiało to podjęcie natychmiastowych działań w przypadku awarii lub błędu.
- Brakowało współpracy między pracownikami. Nieprzygotowane stanowiska dla zmiennika, powodowało opóźnienie rozpoczęcia pracy kolejnej zmiany.
- Usterki oraz przestoje nie były na bieżąco raportowane.
- Na magazynie znajdował się zapas surowców, na który nie było zamówienia od dłuższego czasu.
Kurs na cel
Po przedstawieniu wyników naszej analizy pan Tomasz podjął decyzję o zintegrowaniu systemu Subiekt GT z systemem do optymalizacji produkcji. Głównym celem, który sobie wyznaczył było zwiększenie wydajności produkcji oraz uwolnienie zamrożonego kapitału finansowego w magazynie. Klient wiedział, że system Subiekt GT, na którym od lat pracował jest integralny z systemem Optimakers, więc migracja danych pozwoliła zaoszczędzić czas i szybko przejść do kolejnych działań. Subiekt zawierał szczątkowe raporty księgowe, co nie wystarczało do odzyskania kontroli nad produkcją. Panu Tomaszowi brakowało raportów czasu rozliczenia pracy pracowników i kosztów rozliczenia wykorzystanych surowców. Deficyt stanowiło także narzędzie, które mogłoby za niego planować terminy oraz przeplanować produkcję w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń, np. absencji kluczowych pracowników.
Sprawdź wszystkie systemy do zarządzania produkcją i magazynem od Optimakers.
Nasz klient przez wsparcie firmy Optimakers z powodzeniem sprostał realizacji wyznaczonych przez siebie celów. Dokładniejsze planowanie pracy przełożyło się na zwiększenie wydajności produkcji. Z kolei optymalne planowanie stanów magazynu na bieżąco umożliwiło większą płynność finansową.
Ukłon w stronę technologii

Zastosowanie przez Pana Tomasza systemu Optimakers (konkretnie system MES) usprawnił również przepływ informacji na produkcji. Odkąd raport o postępie produkcji czy realizacji zamówień jest na bieżąco wyświetlany zdecydowanie łatwiej i szybciej mógł reagować na problem oraz na zapytania klienta, np. dotyczące terminu oddania zamówienia. Wcześniej przygotowanie takiej informacji przypominało trochę wróżenie z fusów. Nie mając pełnego obrazu postępów produkcyjnych łatwo było o błąd. Od kiedy Pan Tomasz stworzył automatyczny system dystrybucji i egzekucji planu (panele monitorowania) szacowany czas odpowiedzi skrócił się z kilku godzin do kilkunastu minut. To wynik stałego dostępu do informacji o przestojach, o problemach serwisowych czy braku działań na stanowisku.
Od kiedy Pan Tomasz stosuje panele meldunkowe na hali produkcyjnej oszczędził czas całej firmy. Optimakers wyręcza osobę decyzyjną z ciągłego czuwania nad pracownikami, co umożliwia, np. inwestowanie czasu w relacje z klientami. Ma również więcej czasu dla rodziny. Zobrazowanie tego, co w danej chwili dzieje się na terenie hali pozwoliło przywrócić Panu Tomaszowi równowagę i spokój w firmie.
Brawo Ty – Brawo Optimakers
Zapytany o korzyści, jakie wynikają z wprowadzenia do firmy systemu od Optimakers Pan Tomasz odpowiada: „Teraz już nie wyobrażam sobie pracy bez Optimakers’ów. Dużą oszczędność czasu zapewnia integracja z systemem Subiekt GT. Optymalizacja dotychczas przyjętych zamówień stworzyła miejsce na kolejne. Najbardziej doceniam tutaj rolę paneli do monitorowania zleceń. Ich główną zaletą jest podział pracy produkcji za pomocą Wykresu Gantta. Obrazuje on nie tylko podział na poszczególne etapy, ale również bieżący proces realizacji zadań.
Pozwala to na bieżąco kontrolować pracę osób odpowiedzialnych za poszczególne zadania. Kiedy pracownicy są od siebie zależni powstaje miejsce na współpracę, która motywuje ich do szybkiego i jak najlepszego zrealizowania poszczególnych partii zamówienia. Dodatkowym atutem Wykresu Gantta jest prostota użytkowania. Przez zastosowanie odpowiednich kolorów. W bardzo szybki i prosty sposób pozwala odnaleźć się w gąszczu poszczególnych etapów pracy”.