Dokumentacja

⌘K
  1. Home
  2. Docs
  3. Dokumentacja
  4. FAQ
  5. Dodatkowe kolumny oraz ich możliwości

Dodatkowe kolumny oraz ich możliwości

Dodatkowe kolumny oraz ich możliwości

System od Optimakers posiada wygodny sposób prezentowania różnorakich danych w postaci tabeli w poszczególnych miejscach systemu. Kiedy chcemy przeglądać wszystkie zlecenia produkcyjne, żądane dane są nam wyświetlane w postaci tabeli zleceń produkcyjnych:


Co jednak jeżeli chcemy wyświetlić dodatkowe dane? Do wyboru mamy parę opcji.

Atrybut

Pierwszą z nich, a zarazem najprostszą w konfiguracji będzie wybranie opcji z użyciem atrybutu. Dokument zaopatrzony w wyświetlany w tabeli atrybut jest doskonałym rozwiązaniem, kiedy chcemy ręcznie wpisywać dane do danego rekordu do skonfigurowanego pola atrybut. Jeżeli takie rozwiązanie jest tym, którego potrzebujemy, zapraszamy do skorzystania z poradnika: Atrybuty

Dodatkowa Kolumna w tabeli


Jeżeli jednak potrzebujemy informacji, które znajdują się już w systemie w innym miejscu i nie potrzebujemy tej informacji uzupełniać ręcznie, możemy wybrać opcję: Dodatkowe Pole. 

Jest to bardzo rozbudowana funkcjonalność, która pozwala wyciągnąć dane np.pole: Notatka z rekordu pracownika i wyświetlenie tej informacji w tabeli Zlecenia Produkcyjne przypisując wyciągnięte dane z rekordu pracownika do wiersza, który wyświetla zlecenie wykonywane przez tegoż pracownika. Jednak dodatkowe pole jest funkcjonalnością bardzo skomplikowaną i tylko nasi najbardziej doświadczeni Konsultanci są w stanie przygotować wspomnianą funkcjonalność ze względu na rozbudowane możliwości tego modułu.

Podstawowa konfiguracja Dodatkowego Pola w tabeli

Aby utworzyć Dodatkową Kolumnę dla danej tabeli należy przejść do Modułu Studio w Ustawieniach. Ważne: aby mieć możliwość dodania Nowej Kolumny, konto z poziomu, którego będziemy przechodzić do modułu Studio>Dodatkowe Kolumny, musi posiadać uprawnienie SuperAdmin.

Następnie kliknij przycisk Dodaj aby przejść do konfiguracji Nowej Kolumny.

Przed oczami ukaże się nam okno konfiguracyjne. Aby funkcjonalność zadziałała będziemy musieli wypełnić trzy pierwsze z czterech pól:


Nazwa* – określimy nazwę naszej kolumny. Nazwa Nowej Kolumny nie jest równoznaczna z wyświetlaną etykietą kolumny w tabeli!

RelateDto – służy do wybrania z listy encji tabeli, do której dodamy nowe pole.
Na potrzeby dodania nowego pola: Obecne Stanowisko do tabeli Zlecenia Produkcyjne dodajemy relację do:

Wybierz plik – wybierz plik konfiguracyjny w formacie .cs W dalszej części poradnika pokażemy jak przygotować taki plik. Ważne: w pliku tym określamy nazwę wyświetlanej etykiety kolumny w tabeli. 

Notatka – pole nie wymagające uzupełnienia ale przydatne do zapisu notatek bądź informacji na temat przygotowanego Dodatkowego Pola. Wypełnienie/nie wypełnienie tego pola nie wpływa na sposób działania funkcjonalności Dodatkowe Pole

Zmiana etykiety kolumny w tabeli


Utworzyliśmy właśnie Nową Kolumnę, aby zmienić nazwę opisu kolumny należy zmienić parametr w pliku z rozszerzeniem .cs , który dołączamy do pola: Wybierz plik.
Plik z rozszerzeniem .cs należy otworzyć za pomocą Notepad++ bądź aplikacji Notatnik. Należy uważać, aby nie zmienić rozszerzenia pliku po edycji i zapisie! 

W rzeczonym pliku odszukujemy zapis: [Display(Name = “Testowa Kolumna”)] . Nasza nazwa w formacie string może być podmieniona za przykładowe wyrażenie ubrane w cudzysłów – “Obecne stanowisko”.

Na potrzeby tego poradnika zmienimy nazwę z “Testowa Kolumna” na “Obecne stanowisko”.

Tak przygotowany plik należy wgrać za pomocą pola Wybierz plik w oknie konfiguracji Nowego Pola. 

Gotowe! Właśnie dodaliśmy nowe pole do tabeli Zlecenia produkcyjne.

Aby edytować kolejność bądź wyłączyć widoczność wyświetlanego Nowego Pola należy wejść w ustawienia widoczności tabeli, a następnie edytować kolejność pola.

Napisz do nas.